Vokabel-LexSup
Leif Andersson, 2008-10-15 09:42:22 |
[Svara]
|
På min hemsida http://web.telia.com/~u87701229 har jag lagt ett program (LexSup) för att skriva och läsa med lexikonstöd. Jag tror att Vokabel och LexSup skull kunna bli bra komplement till varandra. En person som lär sig ett nytt språk genom att göra gloslistor i Vokabel skulle kunna sortera in dessa listor i sitt LexSup-lexikon. Jag har nu i mitt konverteringsprogram (under rubriken HÄMTA) lagt in en möjlighet att konvertera Vokabel-ordlistor till insorteringslistor för LexSup. Vi kanske borde diskutera ytterligare möjligheter till samverkan
|
| |
|
PEK, 2008-10-16 21:09:46 |
[Svara]
|
Kul att du tagit dig tid att lägga in lite support för Vokabel :-). Det låter som en bra funktion. Jag försökte LexSup på min dator men hade lite problem med det. Hade ärligt talat svårt att förstå hur man skulle använda det.
I vilket fall som helst har jag inte mycket tid över för något samarbete. Har knappt tid att ta hand om mina egna grejer, vilket kanske märks på de senaste årens tystnad på den här sidan :-/.
|
| |
|
Leif Andersson, 2008-10-19 09:22:27 |
[Svara]
|
Jag retar mig på alla program där jag inte förstår hur de skall användas. Och jag undrar om jag lyckats förklara hur man använder LexSup. Tydligen inte!
Jag skrev LexSup när jag skulle skriva ett föredrag på engelska. Ett språk som jag behärskar ganska bra men där jag då och då behöver slå upp ett ord. Varje gång jag slog upp ett ord tappade jag tråden i den tanke jag försökte skriva ned. Med LexSup kunde jag skriva och slå upp tillräckligt snabbt för att inte tappa tankerytmen. Även om fler användningsmöjligheter tillkommit är detta fortfarande huvudanvändningen av LexSup.
|
|
|
|
|